Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
YouTube Facebook Google Plus
Zespół Szkół Publicznych w Tylawie

Wycieczka do Bukowiny Tatrzańskiej

Utworzono dnia 21.06.2018

W ramach realizowanego projektu „Nowa jakość kształcenia w Gminie Dukla”, 6 uczniów z naszej szkoły, którzy w ciągu roku szkolnego 2017/2018 brali udział w zajęciach rozwijających z przyrody wyjechało na   dwudniową wycieczkę do Bukowiny Tatrzańskiej. 21 i 22 maja nasi uczniowie oraz uczniowie  z Łęk Dukielskich, Równego, Jasionki i Dukli  realizowali zaplanowane zadania. Po przyjeździe do Zakopanego pod Wielką Krokiew, wyjechaliśmy kolejką krzesełkową na szczyt i mogliśmy zobaczyć piękną panoramę miasta i okolicznych gór. Widzieliśmy też rozbieg skoczni i miejsce, w którym skoczkowie przygotowują się do swoich skoków. Po obiedzie zwiedzaliśmy Centrum Edukacji Przyrodniczej Tatrzańskiego Parku Narodowego. Jest to bardzo nowoczesny obiekt, w którym znajdują się: kino 3D, największa w Polsce makieta Tatr, sala odkryć i wiele innych atrakcji. Potem wyjechaliśmy kolejką linowo - terenową na szczyt Gubałówki gdzie mogliśmy podziwiać przepiękną panoramę Zakopanego i całych polskich Tatr. Był też czas na zakup lodów, oscypków i pamiątek. O godz. 19 zakwaterowaliśmy się w naszym pensjonacie Stasinda w Bukowinie Tatrzańskiej, zjedliśmy kolację w formie „szwedzkiego stołu”, a Ci którzy nie byli jeszcze za bardzo zmęczeni mogli podziwiać widoki zachodzącego słońca, a potem zagrać w piłkarzyki. Drugi dzień przywitał nas słoneczną pogodą. Po śniadaniu podjechaliśmy autokarem do Łysej Polany, skąd rozpoczyna się pieszy  8km szlak do Morskiego Oka. Prognoza pogody się sprawdziła i około 11 zaczął padać deszcz. Na szczęście niezbyt długo i jak doszliśmy do Morskiego Oka to znowu zaświeciło słońce. Nasza przewodniczka udzieliła wielu ciekawych informacji o Tatrzańskim Parku Narodowym. Potem półgodzinna przerwa na odpoczynek, podziwianie wysokogórskiego krajobrazu i droga powrotna do autokaru. Do Tylawy dotarliśmy około 20, ale zmęczenie nie było bardzo duże, bowiem na następny dzień wszyscy uczestnicy wycieczki byli w szkole.

Grzegorz Lega

WYWIADÓWKA

CZWARTEK 25.04.2024

godz. 14.15

- spotkania z wychowawcami i nauczycielami